Als VNHI lid kunt u hieronder inloggen in het VNHI ledendeel. Gebruik als gebruikersnaam 'VNHI'.

Aanmelden voor bestaande gebruikers
   

Shekary Consultancy BV

Het Verbond van Nederlandse Handelsagenten en Importeurs

Het Verbond van Nederlandse Handelsagenten en Importeurs (VNHI) is de grootste brancheorganisatie die de belangen behartigt van de Nederlandse tussenpersonen, handelsagenten, importeurs en distributeurs. Individuele handelsondernemingen en branchegroeperingen worden gebundeld tot één krachtige organisatie.

Aangesloten leden

De aangesloten leden handelen onder meer in kleding, textiel, wijn, interieur, meubels, papier, hout, gereedschappen, schoenen en diverse andere artikelen. Voor zowel startende als ervaren ondernemers, kan het VNHI van enorme betekenis zijn.

Wat doet het VNHI precies?

Meer weten over wat VNHI precies doet? Voorzitter van het VNHI: Frans Muller vertelt in onderstaand filmpje meer over het VNHI.
Klik op onderstaande afbeelding om het filmpje te bekijken.

Frans Muller

Tien redenen om lid te worden

  • Gratis agentuurcontracten in 12 talen;
  • Gratis importeurscontracten in het Nederlands en Engels;
  • Juridisch advies;
  • Gratis bedrijfs- en startersadvies;
  • In contact komen met fabrikanten die op zoek zijn naar handelsagenten en/of importeurs;
  • Vier keer per jaar het digitale ledenmagazine: Het VNHI Bulletin;
  • Netwerken met collega handelsagenten en/of importeurs;
  • Gratis deelname aan seminars en voorlichtingsbijeenkomsten;
  • Korting op verschillende producten en diensten, zoals verzekeringen, hotelovernachtingen, koeriersdiensten, etc;
  • Behartiging van uw belangen in Den Haag en Brussel.

Medewerkers

Medewerkers Nederland

KvK-online sessie: “Starten met importeren”: 11 juni 2024

Ben je een ondernemer die voor het eerst wil importeren en benieuwd hoe je dit aanpakt? Volg op 11 juni a.s. om 20.00 uur de gratis online KvK- meeting “Starten met importeren”. Leer hoe je producten uit het buitenland haalt en hoe je betrouwbare leveranciers vindt. Waar moet je op letten bij transport en hoe werkt het douaneproces?  Kom er alles over te weten en meld je alvast aan!

Importeren biedt je bedrijf kans voor groei. Hoe werkt het? Welke wetten en regels zijn er? En waar vind je leveranciers? Volg op dinsdag 11 juni 2024 om 20.00-21.00 uur het verhaal van een ervaren importeur. En leer hoe je producten uit het buitenland haalt. Tijdens dit online evenement stel je jouw vragen aan het KvK-team van experts.

Starten met importeren is bedoeld voor beginnende ondernemers die spullen uit het buitenland willen halen. En voor ondernemers die al zijn gestart en voor het eerst willen importeren. Bijvoorbeeld om hun assortiment uit te breiden of hun bedrijf te laten groeien.

Tijdens het online evenement hoor je het verhaal van een ervaren importeur.  Het team antwoord op vragen als:

  • Hoe vind je een betrouwbare leverancier?
  • Welke wetten en regels zijn er?
  • Hoe werkt het met transport en inklaren?

Behalve een ervaren importeur zit een specialist van KVK aan tafel. Die vertelt hoe je de wetten en regels leert kennen. En hoe het werkt met transport en bij de douane. Heb je zelf vragen? Die kun je stellen aan ons team van experts. Na dit uur kun jij van start met importeren.

Programma

De live uitzending van Starten met importeren begint om 20.00 uur. In een uur beantwoorden we drie belangrijke vragen die je jezelf bij je start als importeur stelt:

  1. Hoe vind ik leveranciers?
  2. Welke wetten en regels zijn er voor de producten die ik wil importeren?
  3. Hoe werkt het met transport en inklaren?

Voorbereiding

Wil je je alvast voorbereiden op importeren? Op KVK.nl/import vind je artikelen en een stappenplan.

 

 

Cursus “Starten als Handelsagent”; 7 juni 2024 – Amsterdam

VNHI-Cursus Starten als Handelsagent

In de training “Starten als Handelsagent” worden de verschillen tussen handelsagent en importeur behandeld maar deze cursus richt zich vooral op de handelsagent. De cursus helpt je bij jouw beslissing om voor het ondernemerschap te kiezen. Bovendien is het ook de ideale gelegenheid om met andere startende ondernemers in contact te komen. De eerstvolgende cursusdatum is: 7 juni 2024.

De onderwerpen die o.a. aan bod komen tijdens deze training zijn:

  • Hoe kan ik (handels)agent worden?
  • Welke eigenschappen moet ik bezitten?
  • Hoe zit het met commissie en contracten?
  • Hoe kom ik aan agentschappen en klanten?
  • Wat zijn mijn rechten als handelsagent?

De training wordt gegeven door ervaren handelsagent Paul Visscher en Paul Holtrop, advocaat. Beiden hebben veel kennis over het vak van handelsagent en zij beantwoorden ook je eigen vragen. De tips en adviezen die je tijdens deze training krijgt, zijn gelijk in de praktijk toe te passen.

Tijdschema:

  • 13.45  Ontvangst 
  • 14.00  Start Training Starten als Handelsagent
  • 15.30  Pauze
  • 15.45  Vervolg training
  • 17.00  Start netwerkborrel (onder voorbehoud)

Locatie
De cursus wordt gegeven in het pand van Van Till advocaten, een advocatenkantoor dat veelal ondernemers adviseert en in procedures bijstaat. Het kantoor heeft alle belangrijke specialismen in huis waaronder agentuur- en distributierecht en staat voor een verfrissende en laagdrempelige manier van werken, met goede kennis van zaken. Adres: De Lairessestraat 131-135  in Amsterdam (VanTill Advocaten Amsterdam).

Kosten
Voor VNHI-leden is deze cursus gratis. Voor niet-leden is de toegangsprijs €65,- ex btw per persoon. Kun je niet op de desbetreffende datum dan kun je op het aanmeldingsformulier ook kiezen voor een podcastversie van deze cursus (€40,- ex btw).

Interesse? Meld je dus hier snel aan want vol=vol! Voor deze cursus geldt een minimum aantal van 5 cursisten tot maximaal 13 personen.*

*Restitutie van het cursusbedrag is alleen mogelijk als er uiterlijk 14 dagen voor de aanvangsdatum  van de cursus per mail (info@vnhi.nl) wordt opgezegd. Vindt er een annulering plaats na dit tijdsbestek dan kan de cursist altijd kosteloos deelnemen aan de eerstvolgende cursus. 

Cursus “Starten als Handelsagent”: 1 december – Amsterdam

VNHI-Cursus Starten als Handelsagent

In de training “Starten als Handelsagent” worden de verschillen tussen handelsagent en importeur behandeld maar deze cursus richt zich vooral op de handelsagent. De cursus helpt je bij jouw beslissing om voor het ondernemerschap te kiezen. Bovendien is het ook de ideale gelegenheid om met andere startende ondernemers in contact te komen. De eerstvolgende cursusdatum is: 1 december 2023.

De onderwerpen die o.a. aan bod komen tijdens deze training zijn:

  • Hoe kan ik (handels)agent worden?
  • Welke eigenschappen moet ik bezitten?
  • Hoe zit het met commissie en contracten?
  • Hoe kom ik aan agentschappen en klanten?
  • Wat zijn mijn rechten als handelsagent?

De training wordt gegeven door ervaren handelsagent Paul Visscher en Paul Holtrop, advocaat. Beiden hebben veel kennis over het vak van handelsagent en zij beantwoorden ook je eigen vragen. De tips en adviezen die je tijdens deze training krijgt, zijn gelijk in de praktijk toe te passen.

Tijdschema:

  • 13.45  Ontvangst 
  • 14.00  Start Training Starten als Handelsagent
  • 15.30  Pauze
  • 15.45  Vervolg training
  • 17.00  Start netwerkborrel (onder voorbehoud)

Locatie
De cursus wordt gegeven in het pand van Van Till advocaten, een advocatenkantoor dat veelal ondernemers adviseert en in procedures bijstaat. Het kantoor heeft alle belangrijke specialismen in huis waaronder agentuur- en distributierecht en staat voor een verfrissende en laagdrempelige manier van werken, met goede kennis van zaken. Adres: De Lairessestraat 131-135  in Amsterdam (VanTill Advocaten Amsterdam).

Kosten
Voor VNHI-leden is deze cursus gratis. Voor niet-leden is de toegangsprijs €65,- ex btw per persoon. Kun je niet op de desbetreffende datum dan kun je op het aanmeldingsformulier ook kiezen voor een podcastversie van deze cursus (€40,- ex btw).

Interesse? Meld je dus hier snel aan want vol=vol! Voor deze cursus geldt een minimum aantal van 5 cursisten tot maximaal 13 personen.*

*Restitutie van het cursusbedrag is alleen mogelijk als er uiterlijk 14 dagen voor de aanvangsdatum  van de cursus per mail (info@vnhi.nl) wordt opgezegd. Vindt er een annulering plaats na dit tijdsbestek dan kan de cursist altijd kosteloos deelnemen aan de eerstvolgende cursus. 

Webinar “Informatieplicht energiebesparing”- 21 en 29 november 2023

Als je meer dan 50.000 kWh elektriciteit of meer dan 25.000 m3 gas op jaarbasis verbruikt, ben je vanuit de wet verplicht om alle energiebesparende maatregelen te treffen die voor jou als ondernemer gelden. Zorg dat je weet wat kàn en wat móet. Dat helpt je eenvoudig te voldoen aan de informatieplicht energiebesparing.

Het online platform deb.nl begeleidt je in drie stappen door het proces dat zorgt dat je voldoet aan de informatieplicht energiebesparing. Ook als blijkt dat je hieraan niet hoeft te voldoen, kun je via DEB veel geld besparen. DEB geeft inzicht in mogelijke energiebesparende maatregelen die vanuit de wet verplicht zijn en  geeft advies en tips hoe je in korte tijd de genomen maatregelen kunt terug verdienen . Na een 30 minuten-webinar weet je precies hoe je hieraan eenvoudig voldoet.

Weet je als ondernemer niet aan welke wet- en regelgeving je moet voldoen, maak dan eenvoudig gebruik van de  Quickscan. Na het invullen van een paar vragen weet je binnen 3 minuten wat kan en wat moet op het gebied van energiebesparing.

 Let op: voor het rapporteren van de informatieplicht energiebesparing is de deadline 1 december 2023. Reden om je snel aan te melden! Deelname aan het webinar en het gebruik van DEB is overigens geheel kosteloos.

Kijk op Deb.nl voor meer informatie en meld je snel aan via:  deb.nl/webinars-ondernemers!

 Planning webinars ondernemers:

  • dinsdag 21 november 2023
  • woensdag 29 november 2023

Webinar “Samen Digitaal Veilig”

Je werkt je hele leven aan je bedrijf en in 5 seconden is het weg. Je bent gehackt! Geen bestanden, geen klanten, geen planning. Voorkom dat je slachtoffer wordt van hackers. 

Het VNHI is een partner van Samen Digitaal Veilig. Samen Digitaal Veilig is een online platform waar ondernemers kosteloos de eerste stappen kunnen zetten op het gebied van digitale veiligheid. Je hebt geen IT-kennis nodig. Het is gemaakt voor kleine en middelgrote ondernemers. Begrijpelijk en behapbaar. Het VNHI deelt deze kennis graag met onze leden zodat je geheel gratis aan dit webinar kunt deelnemen. In dit webinar legt een ethisch hacker uit hoe hij te werk gaat en leer je hoe je de eerste stappen zet naar digitale veiligheid. Hiermee maak je niet alleen je eigen bedrijf, maar de hele sector een stuk veiliger. Daarnaast krijg je uitleg hoe je met je onderneming makkelijk kunt starten met een gratis tool om je te begeleiden bij de eerste stappen. Mis deze kans dus niet en meld je hieronder aan voor het laatste webinar met ethisch hacker!

Programma  online bijeenkomst

  • Ontvangst door MKB Nederland en IVBB (5 min)
  • Leer denken als een hacker door Wouter van Dongen (MSc, CISA, CISSP) (20 min).
  • Kosteloze oplossing: De eerste stappen naar digitale veiligheid door Samen Digitaal Veilig (20 min)
  • Ruimte voor vragen (10 min)

Wouter van Dongen is een ervaren security specialist/ethisch hacker met ruim 15 jaar ervaring in IT-security en web development. In het webinar geeft hij een inspirerend kijkje in de keuken van een hacker. Hoe denkt hij, wat zijn de gevaren voor jouw bedrijf, hoe gaat hij te werk, waar let hij op als hij in wil breken? Wouter is een enthousiast spreker die zijn verhaal doorspekt met anekdotes en interessante feitjes.

 Uniek en eenmalig

Als VNHI geven wij digitale veiligheid hoge prioriteit. Daarom zijn we een samenwerking aangegaan met Samen Digitaal Veilig. Voor dit platform kun je een kosteloos account aanmaken voor de basisversie en zo je bedrijf digitaal veilger maken. Hoe? Dat leggen we je graag uit op het webinar.

Kom ook en meld je nu aan via: Webinar 16 nov 2023 16:00 – 17:00 uur

Samen Digitaal Veilig een initiatief van branche- en beroepsorganisaties in samenwerking met MKB-Nederland. Het wordt gesubsidieerd door de ministeries van Justitie en Veiligheid en Economische Zaken en het Digital Trust Center.

MKB-Webinar “Informatieplicht energiebesparing” -17,19, 24 of 26 oktober 2023

Als je meer dan 50.000 kWh elektriciteit of meer dan 25.000 m3 gas op jaarbasis verbruikt, ben je vanuit de wet verplicht om alle energiebesparende maatregelen te treffen die voor jou als ondernemer gelden. Zorg dat je weet wat kàn en wat móet. Dat helpt je eenvoudig te voldoen aan de informatieplicht energiebesparing.

Het online platform deb.nl begeleidt je in drie stappen door het proces dat zorgt dat je voldoet aan de informatieplicht energiebesparing. Ook als blijkt dat je hieraan niet hoeft te voldoen, kun je via DEB veel geld besparen. DEB geeft inzicht in mogelijke energiebesparende maatregelen die vanuit de wet verplicht zijn en  geeft advies en tips hoe je in korte tijd de genomen maatregelen kunt terug verdienen . Na een 30 minuten-webinar weet je precies hoe je hieraan eenvoudig voldoet.

 Let op: voor het rapporteren van de informatieplicht energiebesparing is de deadline 1 december 2023. Reden om je snel aan te melden! Deelname aan het webinar en het gebruik van DEB is overigens geheel kosteloos.

Dus meld je snel aan via:  deb.nl/webinars-ondernemers!

 Planning webinars ondernemers:

  • 17 oktober – 16.00 – 16.30 uur
  • 19 oktober – 19.30 – 20.00 uur
  • 24 oktober – 11.30 – 12.00 uur
  • 26 oktober – 16.30 – 17.00 uur

CENTRESTAGE Fashion Event; 6-9 september 2023 – Hong Kong

Van 6 t/m 9 september a.s. vindt voor de achtste keer het jaarlijkse fashion event CENTRESTAGE plaats in Hong Kong. Met meer dan 240 merken en zo’n 25.000 bezoekers per jaar van over de hele wereld is het een uitgelezen kans om je netwerk uit te breiden en nieuwe trends te ontdekken.

Voor VNHI-leden die naar het event willen komen, biedt organisator HKTDC diverse kortingen en sponsorships voor (hotel)verblijf– . en reiskosten. Neem voor meer informatie hierover contact op (in het Engels) met: Sky Shek, Marketing Manager HKTDC via mailto:sky.ky.shek@hktdc.org of bel:  +49 69 95772 121. Voor informatie over dit event, bekijk deze flyer of de website van centrestage.

Bijeenkomst “Ondernemen in India”: 1 juni 2023 – Amsterdam

De Netherlands India Chamber of Commerce & Trade (NICCT) organiseert in samenwerking met het VNHI, NLinBusiness en Amsterdam Trade&Innovate een ronde tafel bijeenkomst “Ondernemen in India” voor ondernemers die serieus overwegen India als volgende of nieuwe bestemming te kiezen. Deze bijeenkomst zal op donderdag 1 juni 2023 van 15.00-18.30 uur op een locatie in Amsterdam plaatsvinden.  

India biedt vele kansen. Maar India wordt soms ook ervaren als een land van geschreven en ongeschreven regels. Ondernemers die de eerste stappen hebben gezet, of die van plan zijn dit te gaan doen weten vaak niet waar ze moeten beginnen en wat een effectieve aanpak is. Onder leiding van een aantal professionals gaan wij samen met u in gesprek over ondernemerschap in India. Welke keuzes moet u maken? Waar moet u beginnen? Welke valkuilen zijn er? Deze en tal van andere vragen zullen aan bod komen. 

Voor wie?
– Ondernemers die serieus overwegen zaken te gaan doen met of in India.
– Ondernemers die reeds zakendoen in India.
– Ondernemers uit alle sectoren zijn welkom, zowel uit het MKB als grote corporates. 

Deze sessie is uitsluitend voor ondernemers die zelf overwegen actief van start te gaan in India. Deelname door consultants / adviseurs wordt niet op prijs gesteld. 

Met wie? 
– Collega ondernemers die net als u overwegen te starten in India en ondernemers die al langer in India gevestigd zijn. 
– Ervaren moderators met ruime ervaring in het opzetten van ondernemingen in India, de culturele aspecten van het zakendoen en het opbouwen van een netwerk. 
– Experts die aansluiten op de vraagstukken die naar voren komen, voorafgaand bij de inventarisatie. 

Programma
15.00-15.15 uur Welkom met koffie thee
15.15-15.45 uur Voorstellen, wie zit aan tafel en met welke reden?
15.45-16.15 uur Presentatie zakendoen in India
16.15-16.30 uur Koffiepauze
16.30-17.30 uur Interactieve discussie, behandeling specifieke vragen, praktische case besprekingen
17.30-18.30 uur Informele netwerkreceptie met ruimte voor 1-op-1-gesprekken

Datum, tijd & locatie
Datum: donderdag 1 juni 2023
Tijd: 15.00-18.30 uur
Locatie: Amsterdam (de exacte locatie krijgt u na aanmelding, bij uw bevestigingsmail)

Aanmelden
Er kunnen maximaal 30 deelnemers per bijeenkomst aansluiten. Meld u snel aan via: seminars@nicct.nl, o.v.v. uw naam, telefoonnummer, bedrijfsnaam en functie en vermeld dat u lid bent van het VNHI. Als lid van het VNHI betaalt u namelijk € 35,- (exclusief btw)  i.p.v.  €55,- . Kijk voor meer informatie op: https://nicct.nl/event/rondetafel-zakendoen-in-india-1-juni-2023-amsterdam/

PLMA’s “World of Private Label” Expo: 23-24 mei 2023 – RAI Amsterdam

De jaarlijkse “PLMA’s annual “World of Private Label” International Trade Show wordt dit jaar gehouden op 23-24 mei a.s. in RAI Amsterdam en georganiseerd door de Private Label Manufacturers Association waar wereldwijd meer dan vier duizend fabrikanten lid van zijn. Met kantoren in New York en Amsterdam,  is PLMA de grootste organisatie die zich exclusief bezighoudt met de promotie van private label. Al meer dan 35 jaar brengt PLMA’s “World of Private Label” International Trade Show retailers, groothandels en andere private label professionals samen met fabrikanten en producenten in hun zoektocht naar nieuwe producten, zakenpartners en de laatste ontwikkelingen en ideeën. 

Exposanten uit de sectoren supermarkten, hypermarkten, discounters, drogisterijen en warenhuizen bieden duizenden producten, variërend van  voedings- en huishoudproducten tot producten in de branches gezondheid en verzorging, waar veel kopers, buyer groups, importeurs, distributeurs en handelsagenten op afkomen. Kijk voor meer info op: https://www.plmainternational.com.

Op zoek naar voedselproducenten? Neem gelijk een kijkje op de stand van Letland (7.R26) en ontmoet Letse voedselproducenten die op zoek zijn naar Nederlandse handelsagenten, importeurs, distributeurs, consultants en buyer groups.

 De volgende bedrijven staan bij de nationale stand van Letland (7.R26):

  • LAT EKO FOOD: jams, smoothies, ketchups, sauces, spreads
  • FELICI: functional, organic, gluten-free muesli, hot cereals and baby cereals, quick meals
  • MILZU: healthy cereals, plant-based meals, snacks, textured pea protein
  • PURE CHOCOLATE: high-quality chocolate truffles with diverse fillings
  • BALTAS NAKTIS: rye bread, bio crispbread, biscuits, bagels, puff pastry
  • SFT SEAFOOD: canned and frozen Baltic Sea and Atlantic fish products
  • GPU NAKOTNE: meat products and plant-based alternatives (from burgers to jerky)
  • TUKUMA PIENS: milk, cheese, kefir, yogurt, oat and probiotic drinks
  • BALTICOVO: egg products – egg white, boiled peeled eggs, protein ice cream
  • DOBELES DZIRNAVNIEKS: flour, pasta, cereal flakes, groats, pearl-barley, semolina

Interesse in één van bovenstaande bedrijven? Neem contact op met: NL@liaa.gov.lv  voor meer informatie over deze bedrijven of andere vragen!

The Investment and Development Agency of Latvia (LIAA) en hun kantoor in Amsterdam organiseren  ook werkbezoeken naar Letland en koppelen Nederlandse handelsagenten, importeurs, distributeurs en consultants met potentiële cliënten uit Letland. Neem gerust contact met ze op als u nieuwe partners zoekt.     

 

Medewerkers Iran