Als VNHI lid kunt u hieronder inloggen in het VNHI ledendeel. Gebruik als gebruikersnaam 'VNHI'.

Aanmelden voor bestaande gebruikers
   

Hoe vindt u uw klanten?

U bent ingeschreven bij de KvK en staat te popelen om te beginnen. Maar de telefoon blijft stil en uw mailbox leeg. Hoe vindt u klanten?

Actief klanten vinden

Als net gestarte ondernemer bent u nog niet bekend. Niet iedereen is gevestigd in een drukke winkelstraat of staat meteen bovenaan in Google. Wacht niet tot de mond-tot-mondreclame potentiële klanten bereikt, maar onderneem zelf actie. Tips om klanten te vinden:

  • Vertel vrienden en kennissen over uw bedrijf: dé manier om aan een eerste opdracht te komen.
  • Benader lokale media voor (gratis) publiciteit.
  • Ontwerp een folder en deel deze uit op een plek waar uw doelgroep komt.
  • Zorg dat uw website zo hoog mogelijk in Google scoort.
  • Maak een online profiel op bijvoorbeeld LinkedIn of Twitter.

Product klaar? Nu naar de markt!

Hoe brengt u nu uw product of dienst op de markt? In ongeveer 2 minuten beantwoordt de animatie ‘Product klaar? Nu naar de markt!’ de vraag waar u als ondernemer goed aan doet in uw voorbereiding om de markt op een effectieve manier te benaderen.

Dan moet u eerst over een aantal dingen nadenken:

  • Wie is uw potentiële klant? Zorg dat u uw potentiële klant goed leert kennen. Bedenk wie uw oplossing het hardst nodig heeft. Zijn dit bedrijven of consumenten? En wat voor type klant is het?
  • Hoe ziet de markt van uw product of dienst eruit? Hoe groot is uw doelgroep? Wat zijn de trends en ontwikkelingen in de markt?
  • Wie zijn uw concurrenten? Onderzoek hoe uw zich kunt onderscheiden. Bekijk bijvoorbeeld websites van uw concurrenten, vraag offertes of pak simpelweg de telefoon op.
  • Wat wordt uw verdienmodel? Hoeveel is uw klant bereid te betalen en welke vorm van afrekenen is het meest passend?
  • Wat wordt uw verkoopverhaal? Zorg ervoor dat u kort en krachtig kunt vertellen hoe u inspeelt op de wensen en behoeften van uw klant. Zet deze pitch in via allerlei promotiekanalen, zoals uw netwerkbijeenkomsten, een website en social media.

Deze informatie is geplaatst door: KVK.