Als VNHI lid kunt u hieronder inloggen in het VNHI ledendeel. Gebruik als gebruikersnaam 'VNHI'.

Aanmelden voor bestaande gebruikers
   

Sinds 2001 is Harmannus Timmer met zijn handelsagentuur Marine Partners actief. De activiteiten zijn hoofdzakelijk op de jachtbouw- en watersportsector gericht. Hij is gespecialiseerd in Business Development voor de Italiaanse merken Osculati en HP High Pressure Watermakers. Daarbij ligt de focus op Nederland, België, Duitsland en Scandinavië.

“Als agent heb je een grote verantwoordelijkheid om alles van hetgeen is besproken in goede banen te leiden, de waarde van de handelsagent is in mijn ogen erg groot. Het is niet alleen het bezoeken van je relaties of deelname aan beurzen maar je bent de hele dag bezig met je netwerk. Je bespreekt en deelt je plannen en visies aangaande het product en merk dat je vertegenwoordigt met als doel samen met je klant te kunnen groeien!”

“Als agent word ik ondersteund door een secretaresse, zij beheert o.a. mijn agenda en mail zodat ik kan focussen op de klant. Dat is misschien wel de beste beslissing die ik ooit heb genomen. Toen ik net begon kon ik dat uiteraard niet betalen. Maar al gauw ben ik gaan inzien dat je niet alles alleen kunt. Door te werken met de juiste ondersteuning houd je je focus vast, namelijk het communiceren met klanten en het verkopen van je product.

De wereld is in 2020 sterk veranderd. Covid-19 dwing ons om anders tegen het verkopen aan te kijken. Het bezoeken van relaties is beperkt, wereldwijd zijn de komende twee jaar bijna alle beurzen afgelast. Daarvoor in de plaats komt het organiseren van video meetings, het houden van Webinars, een toename van het e-mailverkeer. En juist nu is de agent belangrijk. Je bent de hele dag aan het communiceren en je bent voortdurend bezig dat traject te verbeteren, efficiënter te krijgen. CRM, EPD, Customer Journey, Communicatieplatform. Allemaal begrippen die relatief nieuw zijn, maar waar je jezelf bezig mee móet gaan houden!

Door je persoonlijkheid maximaal in te zetten ga je het verschil maken. Door gekke dingen te bedenken, door proactief te zijn word je juist gezien. Daarom wil ik mij binnen het VNHI inzetten om (beginnende) handelsagenten te adviseren en te wijzen op de (on)mogelijkheden. Want hoe lastig het ook lijkt om nu voor jezelf te beginnen of om anders tegen je handelsagentuur aan te gaan kijken; de huidige situatie biedt volop kansen! Grijp ze! Neem gerust contact met mij op via het VNHI.”