Als VNHI lid kunt u hieronder inloggen in het VNHI ledendeel. Gebruik als gebruikersnaam 'VNHI'.

Aanmelden voor bestaande gebruikers
   

Shekary Consultancy BV

Het Verbond van Nederlandse Handelsagenten en Importeurs

Het Verbond van Nederlandse Handelsagenten en Importeurs (VNHI) is de grootste brancheorganisatie die de belangen behartigt van de Nederlandse tussenpersonen, handelsagenten, importeurs en distributeurs. Individuele handelsondernemingen en branchegroeperingen worden gebundeld tot één krachtige organisatie.

Aangesloten leden

De aangesloten leden handelen onder meer in kleding, textiel, wijn, interieur, meubels, papier, hout, gereedschappen, schoenen en diverse andere artikelen. Voor zowel startende als ervaren ondernemers, kan het VNHI van enorme betekenis zijn.

Wat doet het VNHI precies?

Meer weten over wat VNHI precies doet? Voorzitter van het VNHI: Frans Muller vertelt in onderstaand filmpje meer over het VNHI.
Klik op onderstaande afbeelding om het filmpje te bekijken.

Frans Muller

Tien redenen om lid te worden

  • Gratis agentuurcontracten in 12 talen;
  • Gratis importeurscontracten in het Nederlands en Engels;
  • Juridisch advies;
  • Gratis bedrijfs- en startersadvies;
  • In contact komen met fabrikanten die op zoek zijn naar handelsagenten en/of importeurs;
  • Vier keer per jaar het digitale ledenmagazine: Het VNHI Bulletin;
  • Netwerken met collega handelsagenten en/of importeurs;
  • Gratis deelname aan seminars en voorlichtingsbijeenkomsten;
  • Korting op verschillende producten en diensten, zoals verzekeringen, hotelovernachtingen, koeriersdiensten, etc;
  • Behartiging van uw belangen in Den Haag en Brussel.

Medewerkers

Medewerkers Nederland

Cursus “Starten als Handelsagent”: 1 december – Amsterdam

VNHI-Cursus Starten als Handelsagent

In de training “Starten als Handelsagent” worden de verschillen tussen handelsagent en importeur behandeld maar deze cursus richt zich vooral op de handelsagent. De cursus helpt je bij jouw beslissing om voor het ondernemerschap te kiezen. Bovendien is het ook de ideale gelegenheid om met andere startende ondernemers in contact te komen. De eerstvolgende cursusdatum is: 1 december 2023.

De onderwerpen die o.a. aan bod komen tijdens deze training zijn:

  • Hoe kan ik (handels)agent worden?
  • Welke eigenschappen moet ik bezitten?
  • Hoe zit het met commissie en contracten?
  • Hoe kom ik aan agentschappen en klanten?
  • Wat zijn mijn rechten als handelsagent?

De training wordt gegeven door ervaren handelsagent Paul Visscher en Paul Holtrop, advocaat. Beiden hebben veel kennis over het vak van handelsagent en zij beantwoorden ook je eigen vragen. De tips en adviezen die je tijdens deze training krijgt, zijn gelijk in de praktijk toe te passen.

Tijdschema:

  • 13.45  Ontvangst 
  • 14.00  Start Training Starten als Handelsagent
  • 15.30  Pauze
  • 15.45  Vervolg training
  • 17.00  Start netwerkborrel (onder voorbehoud)

Locatie
De cursus wordt gegeven in het pand van Van Till advocaten, een advocatenkantoor dat veelal ondernemers adviseert en in procedures bijstaat. Het kantoor heeft alle belangrijke specialismen in huis waaronder agentuur- en distributierecht en staat voor een verfrissende en laagdrempelige manier van werken, met goede kennis van zaken. Adres: De Lairessestraat 131-135  in Amsterdam (VanTill Advocaten Amsterdam).

Kosten
Voor VNHI-leden is deze cursus gratis. Voor niet-leden is de toegangsprijs €65,- ex btw per persoon. Kun je niet op de desbetreffende datum dan kun je op het aanmeldingsformulier ook kiezen voor een podcastversie van deze cursus (€40,- ex btw).

Interesse? Meld je dus hier snel aan want vol=vol! Voor deze cursus geldt een minimum aantal van 5 cursisten tot maximaal 13 personen.*

*Restitutie van het cursusbedrag is alleen mogelijk als er uiterlijk 14 dagen voor de aanvangsdatum  van de cursus per mail (info@vnhi.nl) wordt opgezegd. Vindt er een annulering plaats na dit tijdsbestek dan kan de cursist altijd kosteloos deelnemen aan de eerstvolgende cursus. 

Themabijeenkomst “Bedrijfsovername/-overdracht”: najaar 2023 – Amsterdam

In het najaar van 2023 organiseert het VNHI de themabijeenkomst “bedrijfsovername/-overdracht”. Wat komt er allemaal bij kijken als u een bedrijf wilt overnemen of juist wilt overdragen. Waar moet u allemaal aan denken om goed voorbereid uw bedrijf “verkoop klaar” te maken of waar moet u juist op letten bij het overnemen van een bedrijf?

Wees erbij! Meld u hier alvast aan voor deze bijeenkomst.  Locatie: De Lairessestraat 131-135 in Amsterdam. Het definitieve programma volgt zo spoedig mogelijk.

CENTRESTAGE Fashion Event; 6-9 september 2023 – Hong Kong

Van 6 t/m 9 september a.s. vindt voor de achtste keer het jaarlijkse fashion event CENTRESTAGE plaats in Hong Kong. Met meer dan 240 merken en zo’n 25.000 bezoekers per jaar van over de hele wereld is het een uitgelezen kans om je netwerk uit te breiden en nieuwe trends te ontdekken.

Voor VNHI-leden die naar het event willen komen, biedt organisator HKTDC diverse kortingen en sponsorships voor (hotel)verblijf– . en reiskosten. Neem voor meer informatie hierover contact op (in het Engels) met: Sky Shek, Marketing Manager HKTDC via mailto:sky.ky.shek@hktdc.org of bel:  +49 69 95772 121. Voor informatie over dit event, bekijk deze flyer of de website van centrestage.

Bijeenkomst “Ondernemen in India”: 1 juni 2023 – Amsterdam

De Netherlands India Chamber of Commerce & Trade (NICCT) organiseert in samenwerking met het VNHI, NLinBusiness en Amsterdam Trade&Innovate een ronde tafel bijeenkomst “Ondernemen in India” voor ondernemers die serieus overwegen India als volgende of nieuwe bestemming te kiezen. Deze bijeenkomst zal op donderdag 1 juni 2023 van 15.00-18.30 uur op een locatie in Amsterdam plaatsvinden.  

India biedt vele kansen. Maar India wordt soms ook ervaren als een land van geschreven en ongeschreven regels. Ondernemers die de eerste stappen hebben gezet, of die van plan zijn dit te gaan doen weten vaak niet waar ze moeten beginnen en wat een effectieve aanpak is. Onder leiding van een aantal professionals gaan wij samen met u in gesprek over ondernemerschap in India. Welke keuzes moet u maken? Waar moet u beginnen? Welke valkuilen zijn er? Deze en tal van andere vragen zullen aan bod komen. 

Voor wie?
– Ondernemers die serieus overwegen zaken te gaan doen met of in India.
– Ondernemers die reeds zakendoen in India.
– Ondernemers uit alle sectoren zijn welkom, zowel uit het MKB als grote corporates. 

Deze sessie is uitsluitend voor ondernemers die zelf overwegen actief van start te gaan in India. Deelname door consultants / adviseurs wordt niet op prijs gesteld. 

Met wie? 
– Collega ondernemers die net als u overwegen te starten in India en ondernemers die al langer in India gevestigd zijn. 
– Ervaren moderators met ruime ervaring in het opzetten van ondernemingen in India, de culturele aspecten van het zakendoen en het opbouwen van een netwerk. 
– Experts die aansluiten op de vraagstukken die naar voren komen, voorafgaand bij de inventarisatie. 

Programma
15.00-15.15 uur Welkom met koffie thee
15.15-15.45 uur Voorstellen, wie zit aan tafel en met welke reden?
15.45-16.15 uur Presentatie zakendoen in India
16.15-16.30 uur Koffiepauze
16.30-17.30 uur Interactieve discussie, behandeling specifieke vragen, praktische case besprekingen
17.30-18.30 uur Informele netwerkreceptie met ruimte voor 1-op-1-gesprekken

Datum, tijd & locatie
Datum: donderdag 1 juni 2023
Tijd: 15.00-18.30 uur
Locatie: Amsterdam (de exacte locatie krijgt u na aanmelding, bij uw bevestigingsmail)

Aanmelden
Er kunnen maximaal 30 deelnemers per bijeenkomst aansluiten. Meld u snel aan via: seminars@nicct.nl, o.v.v. uw naam, telefoonnummer, bedrijfsnaam en functie en vermeld dat u lid bent van het VNHI. Als lid van het VNHI betaalt u namelijk € 35,- (exclusief btw)  i.p.v.  €55,- . Kijk voor meer informatie op: https://nicct.nl/event/rondetafel-zakendoen-in-india-1-juni-2023-amsterdam/

PLMA’s “World of Private Label” Expo: 23-24 mei 2023 – RAI Amsterdam

De jaarlijkse “PLMA’s annual “World of Private Label” International Trade Show wordt dit jaar gehouden op 23-24 mei a.s. in RAI Amsterdam en georganiseerd door de Private Label Manufacturers Association waar wereldwijd meer dan vier duizend fabrikanten lid van zijn. Met kantoren in New York en Amsterdam,  is PLMA de grootste organisatie die zich exclusief bezighoudt met de promotie van private label. Al meer dan 35 jaar brengt PLMA’s “World of Private Label” International Trade Show retailers, groothandels en andere private label professionals samen met fabrikanten en producenten in hun zoektocht naar nieuwe producten, zakenpartners en de laatste ontwikkelingen en ideeën. 

Exposanten uit de sectoren supermarkten, hypermarkten, discounters, drogisterijen en warenhuizen bieden duizenden producten, variërend van  voedings- en huishoudproducten tot producten in de branches gezondheid en verzorging, waar veel kopers, buyer groups, importeurs, distributeurs en handelsagenten op afkomen. Kijk voor meer info op: https://www.plmainternational.com.

Op zoek naar voedselproducenten? Neem gelijk een kijkje op de stand van Letland (7.R26) en ontmoet Letse voedselproducenten die op zoek zijn naar Nederlandse handelsagenten, importeurs, distributeurs, consultants en buyer groups.

 De volgende bedrijven staan bij de nationale stand van Letland (7.R26):

  • LAT EKO FOOD: jams, smoothies, ketchups, sauces, spreads
  • FELICI: functional, organic, gluten-free muesli, hot cereals and baby cereals, quick meals
  • MILZU: healthy cereals, plant-based meals, snacks, textured pea protein
  • PURE CHOCOLATE: high-quality chocolate truffles with diverse fillings
  • BALTAS NAKTIS: rye bread, bio crispbread, biscuits, bagels, puff pastry
  • SFT SEAFOOD: canned and frozen Baltic Sea and Atlantic fish products
  • GPU NAKOTNE: meat products and plant-based alternatives (from burgers to jerky)
  • TUKUMA PIENS: milk, cheese, kefir, yogurt, oat and probiotic drinks
  • BALTICOVO: egg products – egg white, boiled peeled eggs, protein ice cream
  • DOBELES DZIRNAVNIEKS: flour, pasta, cereal flakes, groats, pearl-barley, semolina

Interesse in één van bovenstaande bedrijven? Neem contact op met: NL@liaa.gov.lv  voor meer informatie over deze bedrijven of andere vragen!

The Investment and Development Agency of Latvia (LIAA) en hun kantoor in Amsterdam organiseren  ook werkbezoeken naar Letland en koppelen Nederlandse handelsagenten, importeurs, distributeurs en consultants met potentiële cliënten uit Letland. Neem gerust contact met ze op als u nieuwe partners zoekt.     

 

VNHI-Cursus Starten als Handelsagent: 14 april 2023 – Amsterdam

 

In de training “Starten als Handelsagent” worden de verschillen tussen handelsagent en importeur behandeld maar deze cursus richt zich vooral op de handelsagent. De cursus helpt je bij jouw beslissing om voor het ondernemerschap te kiezen. Bovendien is het ook de ideale gelegenheid om met andere startende ondernemers in contact te komen. De eerstvolgende cursusdatum is: vrijdagmiddag 14 april a.s.

De onderwerpen die o.a. aan bod komen tijdens deze training zijn:

  • Hoe kan ik (handels)agent worden?
  • Welke eigenschappen moet ik bezitten?
  • Hoe zit het met commissie en contracten?
  • Hoe kom ik aan agentschappen en klanten?
  • Wat zijn mijn rechten als handelsagent?

De training wordt gegeven door ervaren handelsagent Paul Visscher en Paul Holtrop, advocaat. Beiden hebben veel kennis over het vak van handelsagent en zij beantwoorden ook je eigen vragen. De tips en adviezen die je tijdens deze training krijgt, zijn gelijk in de praktijk toe te passen.

Tijdsplanning:

  • 13.45  Ontvangst 
  • 14.00  Start Training Starten als Handelsagent
  • 15.30  Pauze
  • 15.45  Vervolg training
  • 17.00  Start netwerkborrel (onder voorbehoud)

Locatie
De cursus wordt gegeven in het pand van Van Till advocaten, een advocatenkantoor dat veelal ondernemers adviseert en in procedures bijstaat. Het kantoor heeft alle belangrijke specialismen in huis waaronder agentuur- en distributierecht en staat voor een verfrissende en laagdrempelige manier van werken, met goede kennis van zaken. Adres: De Lairessestraat 131-135  in Amsterdam.

Kosten
Voor VNHI-leden is deze cursus gratis. Voor niet-leden is de toegangsprijs €65,- ex btw per persoon. Kun je niet op 14  april a.s. dan kun je op het aanmeldingsformulier ook kiezen voor een podcastversie van deze cursus (€40,- ex btw).

Interesse? Meld je hier snel aan want vol=vol! Voor deze cursus geldt een minimum aantal van 5 cursisten tot maximaal 11 personen.*       

*Restitutie van het cursusbedrag is alleen mogelijk als er uiterlijk 14 dagen voor de aanvangsdatum  van de cursus per mail (info@vnhi.nl) wordt opgezegd. Vindt er een annulering plaats na dit tijdsbestek dan kan de cursist altijd kosteloos deelnemen aan de eerstvolgende cursus. 

   

UK Sustainable Brands:“Retail Goes Green 2023”; 1 maart – Den Haag

Op 1 maart a.s. organiseert de Britse Ambassade het event “Retail Goes Green 2023” in Den Haag om duurzame Britse merken een podium te geven en in contact te brengen met potentiële klanten, zoals handelsagenten importeurs en distributeurs. Ontmoet potentiële zakenpartners uit de sectoren: fashion, personal care, food & drink en home. Er worden presentaties gegeven door o.a. Ted Baker, Notpla en Carbon Trust gevolgd door een kleine fair en netwerkreceptie voor andere merken.

Merken die hier o.a. aan deelnemen zijn:

Kom ook! Kijk voor het programma en meer informatie over het event op: https://www.events.great.gov.uk. Deelname is gratis, maar registreer je alvast via de website.

 

Bouwbeurs 2023: 6-10 februari 2023-Jaarbeurs Utrecht

Van 6 t/m 10 februari a.s. vindt weer de BouwBeurs 2023  in de Jaarbeurs in Utrecht plaats. Laat u informeren over alle nieuwe ontwikkelingen, trends en innovaties in de bouwsector en ontmoet tal van andere experts. Een unieke kans om uw zakelijk netwerk uit te breiden. Samen bouwen aan de toekomst is het motto van deze beurs!

Benieuwd? bekijk alvast het programma en de exposantenlijst. Kom ook en kijk voor meer informatie op:https://www.bouwbeurslive.nl/ en registreer u hier alvast.

VNHI-cursus “Starten als Handelsagent”; 4 november 2022 – Amsterdam

In de training “Starten als Handelsagent” worden de verschillen tussen handelsagent en importeur behandeld maar deze cursus richt zich vooral op de handelsagent. De cursus helpt je bij jouw beslissing om voor het ondernemerschap te kiezen. Bovendien is het ook de ideale gelegenheid om met andere startende ondernemers in contact te komen. De eerstvolgende cursusdatum is: vrijdagmiddag 4 november a.s.

De onderwerpen die o.a. aan bod komen tijdens deze training zijn:

  • Hoe kan ik (handels)agent worden?
  • Welke eigenschappen moet ik bezitten?
  • Hoe zit het met commissie en contracten?
  • Hoe kom ik aan agentschappen en klanten?
  • Wat zijn mijn rechten als handelsagent?

De training wordt gegeven door ervaren handelsagent Paul Visscher en Paul Holtrop, advocaat. Beiden hebben veel kennis over het vak van handelsagent en zij beantwoorden ook je eigen vragen. De tips en adviezen die je tijdens deze training krijgt, zijn gelijk in de praktijk toe te passen.

Tijdsplanning:

  • 13.45  Ontvangst 
  • 14.00  Start Training Starten als Handelsagent
  • 15.30  Pauze
  • 15.45  Vervolg training
  • 17.00-18.00  Vragen en start netwerkborrel (onder voorbehoud)

Locatie
De cursus wordt gegeven in het pand van Van Till advocaten, een advocatenkantoor dat veelal ondernemers adviseert en in procedures bijstaat. Het kantoor heeft alle belangrijke specialismen in huis waaronder agentuur- en distributierecht en staat voor een verfrissende en laagdrempelige manier van werken, met goede kennis van zaken. Adres: De Lairessestraat 131-135  in Amsterdam.

Kosten
Voor VNHI-leden is deze cursus gratis. Voor niet-leden is de toegangsprijs €60,- ex btw per persoon. Kun je niet op 4 november a.s. dan kun je op het aanmeldingsformulier ook kiezen voor een podcastversie van deze cursus (€40,- ex btw).

Interesse? Meld je hier snel aan want vol=vol! Voor deze cursus geldt een minimum aantal van 5 cursisten tot maximaal 11 personen.                             

Medewerkers Iran